Kluwer Schulinck en Checkpoint-IC gaan samenwerken voor een betere dienstverlening naar gemeenten

1 december 2014

Alphen aan den Rijn, 16 december 2014 – Kluwer Schulinck, deskundige op juridisch gebied in het sociale domein en Checkpont-IC B.V., leverancier van een applicatie waarmee gemeenten de kwaliteit, rechtmatigheid en procesbeheersing van financiële beheerhandelingen kunnen vaststellen, gaan samenwerken. Met deze samenwerking wordt de dienstverlening naar gemeenten sterk verbeterd in aanloop naar de decentralisaties van de Participatiewet, Jeugdzorg en Wet Maatschappelijke Ondersteuning.

“We koppelen de bewezen kwaliteit van Checkpoint-IC aan de Grip op proposities van Kluwer Schulinck zodat gebruikers zich gemakkelijk tussen beide producten kunnen bewegen. Door deze unieke koppeling van de Checkpoint tool op onze juridisch hoogwaardige Grip op databanken, zijn wij in staat om onze klanten nog doeltreffender te ondersteunen in hun werkprocessen en de dienstverlening hierdoor naar een hoger niveau te tillen,” aldus Frans Klaassen, Business Unit directeur Tax & Accounting van Kluwer B.V., “We zijn dan ook erg blij met deze samenwerking.”

“Door de toetsing op de kwaliteit van de bedrijfsvoering te koppelen aan de juridische databanken van Kluwer Schulinck, ontstaat een unieke combinatie voor het toetsen van het interne kwaliteitszorgsysteem”, aldus Roel Korsmit, directeur van Checkpoint-IC. “Gezien het enorme financiële belang dat met de drie decentralisaties gepaard gaat, is zicht op de bedrijfsvoering - inclusief het financiële beeld - cruciaal. Met deze samenwerking krijgen gemeenten hiertoe de beschikking over een concrete tool in dit kader. Een onmisbare schakel in het decentralisatieproces. Wij zien dan ook een enorme meerwaarde in deze samenwerking.”